FAQ

Neem contact op
* Verplichte velden
Contactgegevens
  • Telefoonnummer
    013-4553960
  • Adres
    • Voormolenerf 7
    • 5012HR Tilburg
  • Bedrijf
    • KvK-nummer: 18085038
    • BTW: NL001784667B09
  • Bankrekening
    NL 56 RABO 0126926069
Veelgestelde vragen
1 Contact

Wij hebben geen fysieke winkel, maar u kunt bij ons wel bestellingen afhalen.

Indien u uw bestelling wilt komen afhalen bij ons in Tilburg, kan dat met inachtneming van onderstaande regels:

  • Uw bestelling dient u van tevoren in onze webshop te plaatsen
  • U kiest als verzendmethode "Afhalen in Tilburg"
  • Indien u kiest betalen bij afhalen, kan dat alleen contant
  • Afhalen alleen op afspraak

Er worden uiteraard geen verzendkosten berekend als u voor deze afhaalmethode kiest.

Na ontvangst van uw bestelling ontvangt u spoedig van ons een antwoord wanneer uw bestelling gereed zal zijn en u deze op kunt halen.

Ons adres, ook voor het afhalen, is: Voormolenerf 7, Tilburg (Noord)

Ons telefoonnummer is 013-4553960

Cristallo is van maandag t/m zaterdag te bereiken op de volgende telefoonnummers: 013-4553960 en 06-20848755 (ook 's-avonds).

Indien u onze voicemail krijgt, spreekt u dan s.v.p. uw bericht in, wij bellen u z.s.m. terug.

Cristallo is te bereiken via het volgende e-mailadres: [email protected]

Wij streven ernaar om alle berichten via e-mail binnen 1 werkdag te beantwoorden.

2 Over Cristallo

Cristallo is enkel een webwinkel (uiteraard kunnen bestellingen wel afgehaald worden op afspraak). Wij hebben geen fysieke winkel waar u kunt shoppen.

Cristallo bestaat in de huidige vorm sinds januari 2007 met Nederland en België als richtmarkten.

In 2010 volgde de uitbreiding naar Duitsland, in 2011 werd het assortiment uitgebreid met kralenplanken.

2016 was het jaar dat de webshop met complete mozaïekpakketten, óók voor volwassenen, startte: www.mozaiekpakket.nl.

In 2020 zijn we gestart met www.patronenkleuren.nl, een creatieve webshop met Zentangle-patronen om in te kleuren.

3 Vragen over producten

Onze categorie-indeling is geënt op gebruik vanaf 4 jaar. Per leeftijdcategorie is er een iets hogere  moeilijkheidsgraad in de patronen. De allerkleinsten hebben dikkere lijnen en grotere vlakken, waardoor ze makkelijker binnen de lijntjes kunnen kleuren. Ze ontwikkelen hiermee ook hun fijne motoriek. Dit geeft succes, ervaring en meer plezier.

Per leeftijdsgroep is er een verschillende moeilijkheidsgraad. Voor kinderen geldt een indicatie van ca. 1 - 1,5 uur dat ze ermee bezig zijn, uiteraard kan dit ook per kind verschillen.

Voor volwassenen zit er wat meer diversiteit in de groottes van de oppervlakken. Het inkleuren kan hierbij variëren van 3 kwartier tot 3 uur.

De ondergrond (bijv. de spiegel, waxinelichthouders etc.) is reeds voorzien van het patroon. U hoeft het patroon zelf dus niet te tekenen.

De patronen kunnen ingekleurd worden met kleurpotlood of kleurstiften. Het nadeel van van kleurstiften is echter dat het makkelijk kan vlekken. Wij bevelen daarom aan om te kleuren met kleurpotloden.

Inkleuren met kleurstiften geeft volle kleuren, met kleurpotloden krijgt het geheel een wat zachtere uitstraling. Een optie is om kleurstiften en kleurpotloden te combineren, maar dit is een geheel persoonlijke smaak.

Wij bieden alleen kleurpotloden als materiaal om te kleuren aan.

4 Bestellen / Afrekenen

Om te bestellen hoeft u zich niet te registreren, u kunt ook bestellen als "gast". Uiteraard dient u uw gegevens wel aan ons kenbaar te maken in het bestelproces. Deze zijn in dat geval éénmalig.

Wanneer u als geregistreerde bezoeker bekend bent op onze site, hoeft u bij eventueel volgende bestellingen niet wederom al uw gegevens in te voeren.

Bestellingen ontvangen wij bij voorkeur via onze webshop. U kunt de gewenste artikelen selecteren, aantallen eventueel aanpassen en in de winkelwagen plaatsen.

Wanneer alle gewenste artikelen in de winkelwagen staan, rondt u de bestelling verder af. Volgt u daarbij de stappen die aangegeven worden.

De door u verstrekte (adres-)gegevens worden uiteraard alléén door ons gebruikt voor het verwerken van de bestelling. Het spreekt voor zich dat wij uw gegevens nimmer aan derden zullen verstrekken!

Wij ontvangen graag geen bestelling via de telefoon, dit om misverstanden te voorkomen. Mocht u niet via de webshop willen of kunnen bestellen, stuur dan uw bestelling per e-mail naar ons toe.

Direct na het bestelproces (via de webshop) krijgt u de keuze hoe u wenst te betalen.

Cristallo Mozaïekplezier biedt de volgende betaalmogelijkheden:
- iDeal
- Internetbankieren
- Bankoverschrijving
- Paypal
- Maestro
- Visa
- Mastercard
- Contant bij afhaling


Na ontvangst van uw bestelling ontvangt u direct per e-mail de orderbevestiging. Wanneer u met internetbankieren of een handmatige overschrijving betaalt, vermeldt u bij betaling uw ordernummer. Het IBAN-nummer van Cristallo is: NL56 RABO 0126926069. Alle betaalgegevens staan ook op de orderbevestiging.

Direct na het bestelproces krijgt u automatisch de keuze voor wijze van betaling en kunt u, afhankelijk van uw keuze, uw betaling verrichten. Veilig, correct en supersnel.

Na uw betaling keert u terug naar de website van Patronenkleuren.nl.

Voor onderwijsinstellingen en aanverwante organisaties kunnen wij toestemming geven om op rekening te kopen. Wilt u hiervan gebruik maken?

Bel ons dan even met uw verzoek, telefoonnummer 013-4553960 of 06-20848755. Wij kunnen uw verzoek dan direct in behandeling nemen en evt. al direct toestemming geven. U kunt eventueel ook een e-mail aan ons sturen; in dat geval ontvangt u in elk geval binnen 1 dag onze reactie per e-mail.

Mochten er evt. vragen zijn, dan vernemen wij ze ook graag.

Wanneer u van een bepaald product méér wenst te bestellen dan wij op dat moment op voorraad hebben, dan kunt u niet meer dan het op voorraad zijnde aantal bestellen. Bij het ophogen van het aantal in de winkelwagen, stopt het bij het maximum aantal te bestellen van dat product.

Wanneer een product tijdelijk niet op voorraad is, zal het product niet vertoond worden in de shop. In principe zijn de bestelde producten dus altijd op voorraad als u deze in de shop kunt bestellen.

Wanneer u na het bestelproces heeft gekozen om direct aansluitend te betalen (bijv. met iDeal) en u heeft de betaling afgebroken (of door een storing bij bijvoorbeeld de bank is deze afgebroken), dan kunt u het betalingsproces evt. herhalen door in uw account naar "Mijn bestellingen" te gaan. Vervolgens klikt u achter betreffende bestelling op "bekijken". In het volgende scherm kunt u uw betaling opnieuw uitvoeren.

U kunt uw afgebroken betaling evt. ook per bankoverschrijving of internetbankieren verrichten. Deze betalingen kunnen 1 - 3 dagen onderweg zijn voordat wij deze hebben ontvangen. Hier dient u uiteraard rekening mee te houden.

Heeft u oorspronkelijk voor een betaalwijze gekozen en wilt u toch een andere betaalmethode gebruiken, dan kunt u als bovenstaand ook uw bestelling bekijken en de betaalmethode alsnog aanpassen en uw betaling uitvoeren.

U hoeft NIET een account aan te maken voordat u kunt bestellen. Wanneer u de gewenste artikelen in uw winkelwagentje heeft gedaan en wilt bestellen, klikt u op "Bestelling afronden". Op dat moment heeft u de keuze om een account aan te maken (registreren), of dat u als "gast" wilt bestellen. Uiteraard dient u bij beide opties daarna uw adresgegevens etc. te vermelden, echter zodra u zich heeft geregistreerd, hoeft u bij eventuele vervolgbezoeken niet alles wederom in te voeren.

5 Verzending / Levering

Wij verzenden uw bestelling binnen 0-2 werkdagen na ontvangst van uw betaling. U heeft de artikelen derhalve altijd binnen 3 dagen in huis. Zodra wij uw bestelling bij PostNL hebben aangeboden, ontvangt u de track&trace-code per e-mail.

Heeft u uw bestelling binnen 3 dagen nodig, neem dan voor de zekerheid telefonisch contact met ons op, zodat u er zeker van bent dat uw bestelling tijdig geleverd wordt.

Cristallo verzendt alle bestellingen per PostNL. PostNL bezorgt van dinsdag t/m zaterdag, normaliter 1 dag nadat wij het pakket bij PostNL hebben aangeboden.

U hoeft niet speciaal aanwezig te zijn om de bestelling in ontvangst te nemen. In bijna alle gevallen probeert PostNL, bij afwezigheid van u, het pakket bij één van de buren af te geven, met een kennisgeving bij u in de brievenbus waar het afgegeven is.

Mocht PostNL het pakket nergens aan kunnen bieden, dan wordt uw pakket max. 14 dagen bewaard bij het dichtstbijzijnde PostNL-punt, waar u uw pakket op kunt halen. Uiteraard ontvangt u van PostNL een bericht op welke afhaallocatie uw pakket ligt.

De verzendkosten zijn per bestelling:

a) Verzendkosten Nederland:
Bij bestellingen tot € 70,00 wordt € 4,95 verzendkosten in rekening gebracht.
Bestellingen vanaf € 70,00 worden gratis naar u verzonden.

b) Afleveradressen binnen België, Luxemburg en Duitsland:
Bij bestellingen tot € 70,00 wordt € 9,99 verzendkosten in rekening gebracht.
Bij bestellingen vanaf € 70,00 wordt € 5,00 verzendkosten in rekening gebracht.

Wij maken uitsluitend gebruik van verzending per PostNL. Wij hebben contractuele afspraken met PostNL voor aflevering binnen 1 dag nadat wij uw bestelling aan hebben geboden. U kunt er dus zeker van zijn dat bezorging volgens planning zal verlopen.

U kunt ook artikelen afhalen op ons adres, echter alléén op afspraak.

U dient uw bestelling via de webshop te plaatsen zodat we deze van tevoren klaar kunnen zetten voor u. Bij uw bestelling kunt u aangeven dat u het komt afhalen in Tilburg. Uiteraard zijn er dan geen verzendkosten van toepassing.

Na ontvangst van uw bestelling ontvangt u binnen 1 dag reactie van ons om een afhaalmoment af te spreken.

Indien u er voor kiest om te betalen bij afhalen, dient u er rekening mee te houden dat u bij ons niet kunt pinnen. Betaling dient dan dus contant te geschieden.

6 Wederverkoop

Bent u aanbieder van workshops of begeleidt u kinderfeestjes? Dan zijn er mogelijkheden om onze producten met korting aan te schaffen.

Voordelen van het aanbieden van onze producten:

  • Acceptabele aankoopaantallen
  • Producten direct klaar voor gebruik
  • Geen kennis voor overdracht nodig
  • Producten voor kinderen en volwassenen
  • Makkelijk aan te vullen met extra diensten
  • Weinig opslagcapaciteit nodig


Wanneer u geïnteresseerd bent in het aanbieden van (een deel van) ons assortiment, dan vragen wij u een e-mail te sturen naar:

[email protected]

Hierbij ontvangen wij graag de volgende informatie van u:

  • Uw naam
  • Via welke kanalen u uw diensten aanbiedt
  • Website- of facebookadres
  • Evt. aanvullende vragen

Na ontvangst van uw e-mail ontvangt u binnen 3 werkdagen onze reactie per e-mail.

7 Routebeschrijvingen

Indien u uw bestelling bij ons ophaalt, kunt u uit onderstaande routebeschrijvingen kiezen.

Ons adres is:
Voormolenerf 7, 5012 HR, Tilburg

Voor uw gemak hierbij ook onze telefoonnummers: 013-4553960 / 06-20848755

Routebeschrijving vanuit 's-Hertogenbosch:
* Volg de N65 richting Tilburg
* Neem afslag Tilburg-Noord / Efteling
* Stoplichten rechtsaf, de rondweg op
* Bij stoplichten direct ná BP-pomp linksaf richting Tilburg-Noord
* Volgende stoplichten rechtdoor
* 2e weg rechtsaf (= Van Anrooylaan)
* Enkele honderden meters verderop staat links een hoge flat. Ga daar linksaf (= Meulemanstraat)
* 100 meter verderop bochtje naar rechts, direct links, daarna weer rechts
* 2e weg linksaf.
De lichtgrijze huizen aan uw rechterzijde = Voormolenerf. Auto's kunnen aan einde weg geparkeerd worden.


Routebeschrijving vanuit Eindhoven:
* Volg de A58 richting Tilburg
* Neem afslag Tilburg-Noord / Efteling
* Einde afslag draait u de rondweg op
* Bij stoplichten direct ná BP-pomp linksaf richting Tilburg-Noord
* Volgende stoplichten rechtdoor
* 2e weg rechtsaf (= Van Anrooylaan)
* Enkele honderden meters verderop staat links een hoge flat. Ga daar linksaf (= Meulemanstraat)
* 100 meter verderop bochtje naar rechts, direct links, daarna weer rechts
* 2e weg linksaf.
De lichtgrijze huizen aan uw rechterzijde = Voormolenerf. Auto's kunnen aan einde weg geparkeerd worden.


Routebeschrijving vanuit Waalwijk:
* Volg de N261 richting Tilburg
* Rijd door tot 1e grote kruispunt in Tilburg, linksaf richting Tilburg-Noord (Heikantlaan)
* Na enkele kilometers volgt een flauwe bocht naar links (let op: 2 flitskasten!). Ná deze bocht, 2e weg linksaf (= Van Anrooylaan)
* Enkele honderden meters verderop staat links een hoge flat. Ga daar linksaf (= Meulemanstraat)
* 100 meter verderop bochtje naar rechts, direct links, daarna weer rechts
* 2e weg linksaf.
De lichtgrijze huizen aan uw rechterzijde = Voormolenerf. Auto's kunnen aan einde weg geparkeerd worden.


Routebeschrijving vanuit Tilburg (Reeshof):
* Langs Hornbach, over industrieterrein Kraaiven, richting Tilburg-Noord . Steek de midden-Brabantweg over richting Tilburg-Noord (Heikantlaan)
* Na enkele kilometers volgt een flauwe bocht naar links (let op: 2 flitskasten!). Ná deze bocht, 2e weg linksaf (= Van Anrooylaan)
* Enkele honderden meters verderop staat links een hoge flat. Ga daar linksaf (= Meulemanstraat)
* 100 meter verderop bochtje naar rechts, direct links, daarna weer rechts
* 2e weg linksaf.
De lichtgrijze huizen aan uw rechterzijde = Voormolenerf. Auto's kunnen aan einde weg geparkeerd worden.

8 Klachten / Retour sturen

Uiteraard proberen wij onze diensten naar behoren te doen. Vervelend als er dan toch iets niet goed mocht gaan.
 
Mocht u een klacht over onze diensten / producten hebben, meld deze dan z.s.m. per e-mail aan ons. Mocht u liever persoonlijk contact hebben, dan kunt u ook bellen met ons algemene telefoonnummer.

Onze medewerkers bekijken uw melding en er wordt direct naar een oplossing gezocht.

Onze gegevens:
E-mail: [email protected]
Telefoon: 013-4553960 

Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging of bieden we direct een oplossing. Afhankelijk van het soort probleem zal dit per e-mail of telefonisch gebeuren.
 
Wij zullen uw klacht binnen 3 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Heeft u uw aankoop reeds ontvangen, maar wilt toch nog afzien van de koop, dan dient u binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling aan ons per e-mail te melden. Vervolgens dienen de producten binnen 14 dagen aan ons retour gezonden te worden.

Na ontvangst van de retouren, worden de aankoopkosten, incl. evt. verzendkosten voor het verzenden naar u toe, gecrediteerd en binnen 3 werkdagen aan u overgemaakt.

Om gebruik te maken van het herroepingsrecht, wijzen wij u op het herroepingsformulier op de laatste pagina van onze algemene verkoopvoorwaarden. Gemakshalve vermelden wij hieronder de voorwaarden m.b.t. herroepingsrecht, zoals die ook vermeld staan in de Algemene voorwaarden:

Artikel 9 – Verplichtingen van Cristallo bij herroeping

  1. Als Cristallo de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
  2. Cristallo vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door Cristallo in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij Cristallo aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
  3. Cristallo gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
  4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft Cristallo de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

 

Mijn account
Je bent (nog) niet ingelogd. Je kunt hier inloggen of een account aanmaken.
Winkelwagen
Uw winkelwagen is leeg
Zoeken
Search suggestions
Geen producten gevonden...